وبلاگ علمی - پژوهشی

این وبلاگ بمنظور مدیریت کارآمد امور کلاس ها و ایجاد همفکری و همکاری برای انجام کارهای علمی و پژوهشی می باشد

وبلاگ علمی - پژوهشی

این وبلاگ بمنظور مدیریت کارآمد امور کلاس ها و ایجاد همفکری و همکاری برای انجام کارهای علمی و پژوهشی می باشد

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲ ق.ظ

AIDA

AIDA is an acronym used in marketing and advertising that describes a common list of events that may occur when a consumer engages with an advertisement. The base of brand promotion also.

  • A - Attention (Awareness): attract the attention of the customer.
  • I - Interest: raise customer interest by focusing on and demonstrating advantages and benefits (instead of focusing on features, as in traditional advertising).
  • D - Desire: convince customers that they want and desire the product or service and that it will satisfy their needs.
  • A - Action: lead customers towards taking action and/or purchasing.

Using a system like this gives one a general understanding of how to target a market effectively. Moving from step to step, one loses some percent of prospects.

AIDA is a historical model, rather than representing current thinking in the methods of advertising effectiveness.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۵۲
احمد قدس الهی
چهارشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۵۳ ق.ظ

سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

فراخوان مقاله

سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

تهران- مرکز همایش‌های برج میلاد

16 و 17 دی‌ماه 1392

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات: 10 شهریور 1392

آخرین مهلت ارسال اصل مقالات: 30 مهر 1392

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۲ ، ۰۹:۵۳
احمد قدس الهی